TUNTIKUVAUKSET

AAMUJOOGA

Virkistävä päivänaloitus. Teemme energisoivia flowharjoituksia, aurinkotervehdyssarjoja ja venyttelemme kehon auki päivän askareita varten.

Vinyasa Flow/ Flow jooga 

Tässä joogalajissa liikutaan asanasta (asennosta) toiseen hengityksen saattelemana. Tunnit kehittävät voimaa ja parantavat liikkuvuutta. Saat vahvemman ja tasapainoisemman kehon samalla kun vilkastutat aineenvaihduntaa ja verenkiertoa. Sopii hyvin haastetta kaipaaville tunnin dynaamisen luonteen vuoksi, mutta siirtymät tehdään hitaasti ja lempeästi. Tunneilla on aina mahdollisuus edetä oman tason mukaan opettajan tarjotessa vaihtoehtoisia asanoita. 

Tunnilla harjoitus yleensä etenee lattialämmittelyiden, aurinkotervehdysten ja flowsarjan kautta lopputunnin rentoutukseen. Tunti sopii sekä aloittelijoille että pidempään harrastaneille. 

Lempeä Flow

Tällä tunnilla rauhoitutaan ja hellitään kehoa pitkillä ja nautinnollisilla venytyksillä. Liike on lempeää ja hyvää tekevää. Sopii ihan kaikille!

Sinä, joka olet vältellyt joogaa vedoten esim. kankeuteen tai ylipainoon. Tämä on juuri sinulle! Jooga sopii ihan kaikille koosta ja kunnosta riippumatta. Etenemme hyvin aloittelijaystävällisesti ja lempeästi kehoa venyttäen ja vahvistaen. Buustaamme aineenvaihduntaa ja opettelemme hengityksen avulla syventymään venytysten pariin. Lähdet tunnilta hyvinvoivan kehon ja mielen kera.

Restoratiivinen Jooga

Yin- jooga koostuu pitkistä ja passiivisista venytyksistä ja tämä restoratiivinen tunti pitää sisällään nimenomaan näitä yin joogasta tuttuja syviä, sidekudoksiin yltäviä venytyksiä. Restoratiivinen jooga tähtää myös täydelliseen mielen ja hermoston rauhoittumiseen. Jokaiselle joogaajalle haetaan mahdollisimman hyvä ja kivuton asento missä pysytellään aina pidemmän aikaa.  Käytämme apuvälineitä, kuten bolsteria (putkilotyyny) ja vilttejä. Tietoisuus omasta kehosta lisääntyy ja tunneilta saa ihanaa mielenrauhaa. Nämä tunnit sopivat ihan kaikille!

Haastavampi Flow

Selvästi enemmän haastetta keholle tällä tunnilla! Harjoitus haastaa kunnolla lihasvoimaa ja tasapainoa. Näillä tunneilla on selvästi enemmän liikettä. Sopii jo pidempään jooganneille tai heille, joilla on hyvä peruskunto tai halu haastaa kehoa aivan uudella tavalla.

Äijäjooga

Miesten oma joogatunti. Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea tai omata minkäänlaista joogakokemusta. Hengitys ja liike yhdistyvät tässä dynaamisessa joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen. Jooga on hyvää oheisharjoittelua ja vastapainoa erilaisiin lajitreeneihin tai esim. kuntosalin rinnalle. Tunneilla haastetaan lihasvoimaa, mutta kehitetään erityisesti liikkuvuutta, tasapainoa ja tukilihaksia. 

Ilmajooga

Ilmajoogassa liikutaan katosta riippuvan kankaan avulla. Tunti voi olla lempeää venyttelyä tai toisaalta sinulla on mahdollisuus kokeilla hyvinkin vaativia asentoja kangasta apuna käyttäen.

Ilmajoogassa on mahdollisuus kokeilla rohkeasti erilaisia inversioita (pääalaspäin- asentoja) turvallisesti, sekä leikitellä muutenkin kankaan kyydissä. Tässä joogalajissa saa totisesti pitää myös hauskaa!









KURSSIEN KUVAUKSET

ALOITTELIJAT:

Tämä kurssi on sinulle jolla ei ole vielä minkäänlaista tai vain hyvin vähän kokemusta joogasta. Kurssin aikana tutustumme joogaan kokonaisvaltaisesti, mutta aloittelijaystävällisesti rauhallisesti edeten. 

ÄITIYSJOOGA:

Etenemme omaa kehoa kuunnellen ja vauvan kasvua vatsassa vaalien. Käytämme apuvälineitä hyvän asennon löytymiseen ja ohjaajana otan jokaisen huomioon yksilöllisesti. Keskitymme tasapainon ja ryhdin parantamiseen, liikkuvuuden lisäämiseen ja kehon vahvistamiseen tuleva synnytys huomioiden.

JOOGA 60 +:

Kevyt aloittelijatason kurssi yli 60 - vuotiaille. Kurssin aikana keskitymme harjoittamaan tasapainoa ja liikkuvuutta, parannamme lihasvoimaa ja tutustumme joogaan harjoituksena monipuolisesti, mutta jokaisen yksilöllinen keho huomioiden.

VAATIVAMPI FLOW:

Tämä sopii sinulle, jolla on jo asanat hallussa ja kaipaat harjoituksessa haastetta ja hikeä. Teemme dynaamista harjoitusta ja käymme läpi vaativampia asentoja ja siirtymiä päättäen tunnin aina loppurentoutukseen.