Tuntikuvaukset

Flowjooga 

Tässä joogalajissa liikutaan asanasta (asennosta) toiseen hengityksen saattelemana. Tunnit kehittävät voimaa ja parantavat liikkuvuutta. Saat vahvemman ja tasapainoisemman kehon samalla kun vilkastutat aineenvaihduntaa ja verenkiertoa. Sopii hyvin haastetta kaipaaville tunnin dynaamisen luonteen vuoksi, mutta siirtymät tehdään hitaasti ja lempeästi. Tunneilla on aina mahdollisuus edetä oman tason mukaan opettajan tarjotessa vaihtoehtoisia asanoita. 

Tunnilla harjoitus yleensä etenee lattialämmittelyiden, aurinkotervehdysten ja flowsarjan kautta lopputunnin rentoutukseen. Tunti sopii sekä aloittelijoille että pidempään harrastaneille. 

Lempeä Flow

Tällä tunnilla rauhoitutaan ja hellitään kehoa pitkillä ja nautinnollisilla venytyksillä. Liike on lempeää ja hyvää tekevää. Sopii ihan kaikille!

Sinä, joka olet vältellyt joogaa vedoten esim. kankeuteen tai ylipainoon. Tämä on juuri sinulle! Jooga sopii ihan kaikille koosta ja kunnosta riippumatta. Etenemme hyvin aloittelijaystävällisesti ja lempeästi kehoa venyttäen ja vahvistaen. Buustaamme aineenvaihduntaa ja opettelemme hengityksen avulla syventymään venytysten pariin. Lähdet tunnilta hyvinvoivan kehon ja mielen kera.

Haastava Flow

Selvästi enemmän haastetta keholle tällä tunnilla! Harjoitus haastaa kunnolla lihasvoimaa ja tasapainoa. Näillä tunneilla on enemmän liikettä, vähemmän lepohetkiä. Sopii jo pidempään jooganneille tai heille, joilla on hyvä peruskunto tai halu haastaa kehoa aivan uudella tavalla.

Äijäjooga

Miesten oma joogatunti. Sinun ei tarvitse olla ennestään notkea tai omata minkäänlaista joogakokemusta. Hengitys ja liike yhdistyvät tässä dynaamisessa joogalajissa luonnollisesti ja asentoihin siirrytään sulavasti sitoen sarja yhteen. Jooga on hyvää oheisharjoittelua ja vastapainoa erilaisiin lajitreeneihin tai esim. kuntosalin rinnalle. Tunneilla haastetaan lihasvoimaa, mutta kehitetään erityisesti liikkuvuutta, tasapainoa ja tukilihaksia, sekä lihaskestävyyttä.

Ilmajooga

Ilmajoogassa liikutaan katosta riippuvan kankaan avulla. Tunti voi olla lempeää venyttelyä tai toisaalta sinulla on mahdollisuus kokeilla hyvinkin vaativia asentoja kangasta apuna käyttäen.

Ilmajoogassa on mahdollisuus kokeilla rohkeasti erilaisia inversioita (pääalaspäin- asentoja) turvallisesti, sekä leikitellä muutenkin kankaan kyydissä. Tässä joogalajissa saa totisesti pitää myös hauskaa!


Skumppajooga tai olutjooga

Tilauksesta esim. virkistyspäiviin, polttareihin tai synttäreille skumppa-, olut,- tai vaikka siiderijoogaa. Joogaamme kuljettaen lasia/ tölkkiä harjoituksessa mukana. Tunti toteutetaan ryhmän taitotason mukaisesti, joten tunti voi olla lempeää, hikistä tai jotain siltä väliltä. Nämä tunnit ovat ennen kaikkea rentoja, hauskoja ja kaikille sopivia!